Zorganizowanie co najmniej jednego wydarzenia promującego czytelnictwo z udziałem uczniów:
- udział w kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”,
- udziału w ogólnopolskim programie ekologicznym „Ocalimy świat”,
- udziału w ogólnopolskim programie„Wychowanie przez czytanie”,
- udziału w ogólnopolskim programie ekologicznym „Ekomisja – Nie marnuję”,
- zorganizowanie „Mikołajkowego konkursu literackiego”,
- wybór Czytelników Roku (po jednym z każdej grupy wiekowej).
Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami
- przeprowadzenie badania ankietowego pt. „Książka dla mojego dziecka w szkolnej bibliotece” podczas spotkania z rodzicami,
- zorganizowanie wykładu/spotkania dla rodziców na temat wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży.
Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej:
Klasa I. Poznajemy wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima:
- wypożyczanie książek z wierszami J. Brzechwy i J. Tuwima,
- głośne czytanie wierszy w klasach pierwszych,
- inscenizowanie treści wierszy ruchem,
- wspólna recytacja znanych fragmentów wierszy,
- zgaduj- zgadula: układanie puzzli i zgadywanie tytułów wierszy.
Klasa II. Co to jest legenda? Poznajemy najbardziej znane legendy polskie i legendy związane z naszym regionem:
- teatrzyk kamishibai ,
- głośne czytanie legend związanych z różnymi regionami Polski,
- wykonanie lapbooków związanych z poznanymi legendami.
Klasa III. Jeden dzień z życia książki. Poznajemy budowę książki.
- wizyta w szkolnej bibliotece, poznawanie różnych rodzajów książek : albumy, komiksy, słowniki, encyklopedie, atlasy,
- prezentacja multimedialna „Budowa książki”
- samodzielnie wykonujemy własną książkę i nadajemy jej cechy wydawnicze
Klasa IV. Internet i książka ?Jak bezpiecznie szukać informacji.
- wizyta w bibliotece: poznajemy zasoby biblioteki szkolnej, uczymy się korzystać z katalogów OPAC,
- edukacja w zakresie bezpieczeństwa w Internecie z wykorzystaniem portalu pl,
- wykonanie plakatu pt. Internet – bądź bezpieczny (wystawa).
Klasa V. Polecam ci książkę.
- poznajemy postać i twórczość S Lewisa,
- ekranizacja książki – co to takiego? (prezentacja multimedialna),
- oglądanie fragmentu filmu „Podróż Wędrowca do Świtu”’
- zadanie biblioteczne: wyszukiwanie w księgozbiorze biblioteki zekranizowanych książek dla dzieci
Klasa VI. Poznajemy nowe książki w bibliotece.
- lekcja biblioteczna pt. „Bibliografia co to jest?”
- zapoznanie z działaniem systemu katalogów OPAC,
- działanie systemu e-biblio,
- stworzenie zestawień bibliograficznych na temat Horyńca-Zdroju oraz wybranego zagadnienia historycznego i wybranego zagadnienia przyrodniczego.
Klasa VII. Badam i wyjaśniam.
- lekcja pt. „Doświadczenia jak to zrobić?”,
- zapoznanie z serią wydawniczą Labolatorium w szufladzie,
- wykonanie i prezentacja doświadczeń – fotorelacja na stronie internetowej szkoły.
Klasa VIII. Młodzież w czasie II wojny światowej
- lekcja pt. „Młodzież w czasie II wojny światowej”
- obejrzenie fragmentów filmu „Kamienie na szaniec”,
- czytanie fragmentów książki „Złodziejka książek”
- przygotowanie wystawy „Młodzi bohaterowie”.
Dostosowanie organizacji pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich:
- każdy uczeń ma możliwość wypożyczenia 3 książek na ferie lub wakacje – oprócz klas opuszczających szkołę (informacje dla rodziców i uczniów: biblioteka, strona internetowa szkoły, dziennik elektroniczny).